Telefoon: +31(0) 23 3030180  |  E-mail: info@eurotravelsports.nl

 
 
 

Vraag en Antwoord

1. Boeken en betalen

Kan ik gebruik maken van het herroepingsrecht?

U heeft bij de levering van onze diensten niet de mogelijkheid om de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden.

Kan ik ook telefonisch boeken? 

Ja, een medewerker van Eurotravel Sports helpt u ook graag telefonisch. U ontvangt aan de hand van het telefoongesprek een gerichte offerte.  U kunt ook samen met de medewerker de online boeking invullen. 

Is het mogelijk om losse tickets te bestellen? 

Het is helaas niet mogelijk om alleen losse tickets te bestellen. Dit gaat bij ons altijd in combinatie met minimaal één hotelovernachting en eventueel een vlucht. U kunt contact met een van onze medewerkers opnemen om de verschillende opties te bespreken.

Hoe lang van te voren moet ik een reis boeken?

In de meeste gevallen geldt: hoe eerder u boekt, hoe lager de reissom. Dit heeft te maken met fluctuerende vluchttarieven, omdat luchtvaartmaatschappijen de tarieven verhogen naarmate de boeking dichter op de vertrekdatum wordt gedaan. Soms hanteert een luchtvaartmaatschappij actietarieven of is er een andere reden voor een lagere reissom. Ook kunnen arrangementen niet langer beschikbaar zijn. 

Kan ik een reis boeken zonder overnachting?

Nee, helaas laten de vluchtschema's niet toe een arrangement te boeken zonder overnachting. 
In Engeland worden de wedstrijden doorgaans in de middag gespeeld, zodat de avondvluchten niet aansluiten op de eindtijd van deze wedstrijden. 
In Spanje en Italië zijn zelfs twee overnachtingen nodig omdat pas kort voor vertrek duidelijk wordt of de wedstrijd op zaterdag of op zondag wordt gespeeld.

Hoe betaal ik? 

De (aan)betalingen moet u direct betalen. Vervolgbetalingen op de boeking moet u tijdig overschrijven op het aangegeven rekeningnummer. 


Boekt u vanuit België, dan kunt u uw boeking alleen betalen via een online overboeking, die u meteen verricht zodat wij op tijd uw boeking kunnen afronden.

Wanneer moet ik betalen?

Boekt u de wedstrijd langer dan 6 weken vóór de speeldatum, dan moet u 50% van het totaalbedrag direct betalen en 50% op zijn laatst 6 weken voorafgaande aan de wedstrijd.
Vindt de boeking plaats binnen 6 weken voorafgaand aan de speeldatum, dan moet u direct 100% voldoen.


2. Prijs en beschikbaarheid

Zijn er naast de arrangementsprijs nog bijkomende kosten? 

Nee, er zijn geen extra bijkomende kosten. Boekingskosten, btw, (toeristen-)belastingen en heffingen zijn niet van toepassing. 

Is de prijs op de website per persoon? 

De prijzen op de website zijn per persoon en zijn gebaseerd op een boeking van minimaal twee personen voor een tweepersoonskamer. Voor éénpersoonsreizen geldt een toeslag. 

Hoe weet ik of de reis beschikbaar is?

Alle sportreizen op onze website zijn op het moment van boeken beschikbaar. Wij houden de beschikbaarheid actief bij. Natuurlijk kan het voorkomen dat een reis toch uitverkocht blijkt te zijn. In dat geval zal Eurotravel Sports een alternatief aanbieden of de betaling direct retourneren.


3. Vlucht en vervoer

Vanaf welke luchthaven vertrek ik?

De meeste arrangementen zijn gebaseerd op een retourvlucht vanaf Schiphol (Amsterdam) of Düsseldorf Weeze. Tijdens het boekingsproces informeren wij u hierover.

Kan ik online inchecken? 

In de meeste gevallen kunt u zelf online inchecken. Wij sturen hier de benodigde informatie over samen met de boekingsbevestiting. Alleen als u met Ryanair vliegt cheken wij u in. 

Hoeveel bagage mag ik meenemen?

Wij boeken uw vlucht met handbagage, bij sommige airlines is extra bagage ook inbegrepen. Mocht u extra bagage willen meenemen, dan kunt u dit bij de boeking aangeven.

Sluiten de vliegtijden aan op de aanvangstijd van de wedstrijd? 

Uiteraard zorgen wij ervoor dat de vluchttijden binnen uw arrangement afgestemd zijn op de aanvangstijd van de wedstrijd. U heeft altijd ruim de tijd om van het vliegveld naar het stadion of hotel te reizen. 

Zijn de transfers inbegrepen?

De transfers zijn niet inbegrepen bij uw reis, de reis is op eigen gelegenheid. Wel ontvangt u gedetailleerde reisinformatie in de reisbescheiden. Hierin zit ook een routebeschrijving naar stadion en hotel. U kunt ook gebruikmaken van een taxi.


4. Hotel

Hoe geef ik de kamerindeling op?

Bij boeking van meer dan twee personen vragen wij of u een voorkeur heeft voor een kamerindeling. U vindt deze informatie terug in de reisbevestiging. 

Hoe laat check ik in?

U kunt direct bij aankomst inchecken en uw bagage achterlaten in het hotel. Het kan voorkomen dat u niet direct op uw kamer kan. De meeste hotels hanteren daarvoor een tijdsgrens van 14.00 uur. (Dit is het gevolg van de tijd die hotels ’s ochtends nodig hebben om de gebruikte kamers te reinigen. Is uw hotelkamer de nacht van tevoren niet gebruikt, dan kunt u direct gebruik maken van uw kamer.

Ik heb een fout gemaakt in mijn naam, kan ik deze aanpassen? 

Ja, dat kan, maar door de vluchtmaatschappijen worden hiervoor kosten in rekening gebracht. Deze kosten zijn minimaal 50 euro per persoon per vlucht.


5. Documenten en tickets

Welke informatie staat er in de reisdocumenten? 

In de reisdocumenten staat alle benodigde informatie over uw reis. Zo vindt u routebeschrijvingen van vliegveld naar hotel en van hotel naar stadion, de voorwaarden voor inchecken in het hotel en dergelijke. Ook vermelden wij het noodnummer van Eurotravel Sports, dat u in noodgevallen 24/7 kunt bellen. 

Hoe krijg ik mijn vliegtickets?

U kunt zelf online inchecken met de informatie die in de reisdocumenten staat. Als u online heeft ingechecked dan kunt u deze vliegtickets zelf uitprinten en meenemen naar de luchthaven. Alleen als u met Ryanair vliegt dan checken wij u in en ontvangt u van ons de vliegtickets.

Hoe krijg ik de wedstrijdtickets?

Wij laten de wedstrijdtickets klaarleggen bij de receptie van uw hotel. Soms kunnen de tickets in de vorm van een voucher worden afgehaald bij de ticketverkoop van het stadion. 

Waar in het stadion zit ik?

In de reisbeschrijving staat de locatie van de zitplekken. Eventueel is het mogelijk deze te upgraden. De plaatsen in het stadion worden altijd als ‘paar’ gegarandeerd, dus 2 naast elkaar. Niemand zal alleen zitten, ook niet als u met 3 personen reist. Uiteraard doen wij ons best de hele groep bij elkaar te plaatsen.

Op de ticket staat een veel lager bedrag dan dat ik heb betaald, hoe kan dit?

Eurotravel Sports maakt gebruik van officiële inkoopkanalen. Vaak zijn wedstrijden uitverkocht en is het erg lastig om nog aan tickets voor een wedstrijd te komen. Door gebruik te maken van ticketbureaus is het voor Eurotravel Sports wél mogelijk aan deze tickets of pakketten te komen, tegen marktconforme prijzen. Daarnaast worden er kosten in rekening gebracht voor de geboden dienstverlening.


6. Privacy en veiligheid 

Hoe gaat Eurotravel Sports om met mijn privacy? 

Eurotravel Sports houdt rekening met uw privacy volgens de van kracht zijnde wetgeving. Uw gegevens zullen dan ook niet aan derden worden verstrekt. In de privacyverklaring zullen we onze werkwijze en de behandeling van uw privégegevens uiteenzetten.

Gebruikt jullie website cookies? 

Ja, onze website maakt hiervan gebruik. Wenst u geen cookies te ontvangen, dan kunt u dit eenvoudig blokkeren via uw browser.  

Wordt mijn surfgedrag op jullie website geregistreerd?

Ja, voor de verdere optimalisatie van onze website wordt uw surfgedrag door ons geregistreerd. Deze gegevens worden alleen door Eurotravel Sports gebruikt en bevatten geen persoonlijke gegevens. 

Kan ik veilig via jullie website boeken? 

Ja, bij het boeken laat u een aantal persoonlijke gegevens bij ons achter. Dit zijn naam, adres, geboortedatum, telefoonnummer(s) en e-mailadres van u en uw medereizigers. Deze persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt voor uw boeking of verzekering. De gegevens worden vertrouwelijk behandeld en blijven in ons beheer. Ze worden niet beschikbaar gesteld aan derden. 


7. Klacht of probleem

Eurotravel Sports streeft ernaar om u een geweldige sportervaring te laten beleven; onze klanten staan voor ons centraal. Toch kan het voorkomen dat er door miscommunicatie, persoonlijk of technisch falen een probleem ontstaat. Dan zullen wij accuraat, professioneel en snel het probleem verhelpen.
Eurotravel Sports maakt onderscheid tussen een probleem of klacht tijdens de sportreis, of een probleem of klacht voor of na uw voetbalreis.

U heeft een klacht of probleem voor of na de sportreis?

Ondervindt u voor of na uw sportreis een klacht, dan stuurt u een e-mail met in het onderwerp “klacht” of “probleem" en vermeldt de achternaam van de aanvrager in het bericht.
U kunt ons ook schrijven. Stuur uw post naar:

Eurotravel Sports BV
T.a.v. Klachtafhandeling
Rooseveltstraat 55
2321 BL Leiden

Omschrijf uw klacht of probleem zo helder en concreet mogelijk. Eurotravel Sports zal uiterlijk binnen 14 dagen een oplossing bieden voor het probleem, maar streeft ernaar dit sneller te doen. Ook als u niet zozeer een klacht of probleem wilt melden, maar ontevreden bent over procedures voor of na het ondergaan van de sportreis, dan horen wij dat graag van u. Wij staan open voor kritiek en streven ernaar onze organisatie constant te verbeteren.

U heeft een klacht of probleem tijdens uw sportreis?

Ook tijdens uw sportreis kunt u op onze ondersteuning rekenen. Voor noodgevallen belt u met het noodnummer, vermeld in uw reisdocumenten. Dit is een mobiel nummer, dus u kunt ook een sms’je of what’sapp-bericht sturen of een voicemail inspreken. Is uw melding zodanig dat dit een goed verloop van uw sportreis in de weg staat, dan zullen wij onmiddellijk reageren.
Het is belangrijk dat u uw klacht of probleem bij ons meldt, omdat wij nog tijdens uw reis invloed erop kunnen uitoefenen. Is dit niet gebeurd of kunt u nadien niet aantonen dat u uw klacht of probleem heeft gemeld, dan wordt uw klant niet gehonoreerd.

Eurotravel Sports is aangesloten bij de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden). Ons lidnummer is 3628

 

Author: Eurotravel Sports NL